onsdag den 13. november 2013

Tilbage i Bodrum og svar på visum ansøgning

Igår rejste vi tilbage til Bodrum for en kort stund. Vi skal nemlig hente vores ting i lejligheden, og så skulle vi jo også hente brevet som ambassaden havde sendt forkert.

Turen gik fra landsbyen til Kadirli i den lejede bil, da vi havde afleveret den tog vi bussen til Adana. Det tog næsten to timer. Så med to forskellige dolmusser for at komme til selve lufthavnen.
Med fly fra Adana til Istanbul, vente 4 timer i lufthavnen og så med fly fra Istanbul til Milas. Bagefter en times bus fra Milas til Bodrum, og bagefter en dolmus for af komme helt hjem til lejligheden.
Så var jeg også vildt træt og med ondt i ryggen efter at have siddet så mange timer. Så det blev godt at komme hjem i seng.
På fredag tager vi så turen tilbage til familien i Adana, så der starter rejsen forfra bare den modsatte vej :-0

Lige et billede af han den smukke taget i Adana lufthavn.

Det var forresten helt undeligt at komme til Milas lufthavn. Sæsonen er jo slut for udenlandske gæster nu. Så den store internationale og normalt meget travle lufthavn. Den var lukket helt ned. Kulsort og ikke et eneste fly ;)

I Istanbul lufthavn spiste vi på McDonalds, det havde Mustafa aldrig prøvet før ;)
Det var også noget af en kontrast af det liv vi havde levet den sidste uge.

En mega sød og snakkesalig hund som kom og snakkede med os da vi sad og ventede på en dolmus

Grunden til vi rejste til Bodrum nu, var at vi skulle hente Mustafas pas og få svar på om han havde fået sit visum.
Vi havde ellers for over 14 dage siden aftalt med den danske ambassade at de skulle sende passet til familien i Adana, da vi var rejst fra Bodrum. Det var intet problem sagde de.
Jeg ved så ikke lige hvor det er gået galt i deres system. Men den da hvor vi skulle have fået passet i Adana kom der ingenting. Mustafa ringede så og fik oplyst at det var blevet sendt til Bodrum, hvor det nu lå på UPS kontor. De kunne ikke videresende det til Adana, da det var et pas og stemplet som vigtig. Så det måtte kun videresendes hvis Mustafa personligt mødte op på kontoret og skrev under på de måtte sende det videre. Men hallo, så er der jo ingen grund til at sende det videre :(
Så vi måtte rejse til Bodrum for at hente passet og visumsvaret personligt. Men det betød også at vi måtte vente 5 dage ekstra på at få udløst spændende. Møg irriterende. For damen på visumkontoret sagde at hun ikke kunne se udfaldet på sin computer, kun at sagen var afgjort og passet send.

Idag kunne vi så hente passet på UPS postkontor og ved i hvad?

2. December rejser de her to pas og deres ejere sammen til Danmark :)

Mustafas visum blev nemlig godkendt :)