tirsdag den 12. november 2013

Kedi min helt ;)

Dagen i forgårs blev bare brugt derhjemme undtagen en kort tur ud at handle i den lille naboby. Så det har været helt og aldeles afstressende, vi har hygget os med çay, dyrerne, de paraktisk gøremål og bare siddet på terrassen og kigget ud på dyrerne. Skønt :)

Oppe på taget er der gang i denne produktion.

Det er en hel masse Chile og peberfrugter som er blendet til mos. Nu står det så på taget(hvor dyrerne ikke kan komme op) og skal tørre mere ind. Så bliver det til en fast masse som de har i en spand i køkkenet. Så kan man lige tage en lille klump og smide i maden, når det skal krydres.

Jeg skrev jo indlægget omkring min "manglende" allergi den anden dag.
I går da jeg vågnede opdagede jeg så at Kedi havde sneget sig ind til os i løbet af natten og lå og sov ved siden af mig. Noget som jeg normalt ville være død af. Men jeg reagerede slet ikke på den var her.

Så i går aftes da jeg skulle til at i seng. Så fulgte Kedi efter mig. Forsøgte at jage den ud, for tænkte at der er ingen grund til at udfordre skæbnen og være alt for meget sammen med dem.
Men Kedi ville med ind i soveværelset, nå ja tænkte jeg, jeg kunne jo smide den ud efter jeg havde været på toilet, og så fik den lov til at komme med en.
Så gik den direkte ind og fangede en mus i soveværelset. I det rum hvor jeg ligger og snorker på gulvet :-0 åh mig... Håber virkelig ikke at den mus har kravlet rundt på mig om nattet ;) men har selvfølgelig hørt musene pusle i og med vores soverum ligger ved siden af spisekammeret, hvor der også opbevares majs osv. til dyrerne og dem er musene vidst rigtig glade for ;)

Nå men Kedi blev i hvert fald min helt, og da den havde været ude og spise sin mus, så fik den selvfølgelig lov til at komme ind i soveværelset igen :)

Kedi som er ved at undersøge om der skulle være flere mus


Men det var der heldigvis ikke, så kunne den lægge sig til at sove med god ro.



2 kommentarer:

  1. Du er sejere end de fleste! Er ikke sikker på at vi havde lukket et øje efter den oplevelse! Et tænkt spørgsmål: Hvis du skulle bo i Tyrkiet, hvor ville du så helst bo? i storbyen, på landet, i turistområderne....?

    SvarSlet
  2. Hehe tak :)
    Jeg ville helt sikkert ikke bo i en storby som f.eks. Istanbul eller Ankara. Jeg er ikke vild med så mange mennesker og højhuse som der er i de byer.
    Tror jeg allerhelst ville bo med en combi af turistby og ude på landet.
    Jeg ville elske at bo der hvor Mustafas forældre bor, der er simpelhen så skønt og ustressede som noget kan være, også selvom der er mange ting at se til.
    Men jeg tror ikke jeg ville kunne overleve sommeren der, for der bliver 50-60 grader, og der er ingen vand i nærheden. Desuden render man ikke rundt i bikini i det område ;)
    Så ville gerne have en lejlighed i f.eks. Alanya, så vi kunne rejse dertil om sommeren.

    SvarSlet