torsdag den 28. november 2013

Ankommet til Istanbul

I går morges kl. 6.30 begyndte vores rejse mod Istanbul, hvor vi skal bo indtil vi flyver til Danmark på mandag.
Vi tog skolebussen til Kadirli, med en anden bus til Adana, så med taxi til lufthavnen, med fly til Istanbul, videre med bus til Taksimpladsen. Der var det egentlig meningen at vi skulle have være videre med to busser mere, men det styrtregnede. Så vi snuppede en taxi som kunne køre os resten af vejen til hotellet. De er heldigvis ikke så dyre som i Danmark.
Men det var en lang dag, vi havde også lige en tre timers ventetid i lufthavnene Adana, før vi endelig nåede frem til hotellet kl. 17.00. Men nu er det også snart slut med alt det rejsen, for næste stop er Danmark :) Glæder mig til at komme hjem til jul.

Den store moské i Adana. Rigtig flot, men lidt svært at få gode billeder fra bilen.


En park i Adana. Noget grønnere end naturen ude på landet ;)

Tre soldater som stoppede bussen fra Kadirli til Adana.

Militæret havde lavet en vejspærring som vi blev stoppet ved på turen til Adana. Alle skulle aflevere deres tyrkiske identitetskort og så blev de tjekket. Det var ude at lede efter unge mænd som har snydt for at komme i militæret. 
Mustafa fortalte, at hvis de fanger nogen som ikke har aftalt med militærkontoret, hvornår de skal starte på værnepligten(1 år), så tager de dem bare med til basen med det samme, ikke noget med at tage hjem og pakke og så komme senere. Nix her er ingen kære mor, ind og aftjene med der sammen.
Heldigvis havde Mustafa været på militærkontoret, før han startede på hotellet i Bodrum og aftalt at skal starte til foråret. Det kunne have været kønt, hvis de havde snuppet ham med og så kunne jeg sidde der helt alene :-S 
Mit pas ville soldaten også gerne se, men det var vidst bare for at se viklet land jeg kom fra.mfor da han fik passet, så læsten han bare Danmark højt, og så fik jeg det igen. Han åbnede det slet ikke :)
Jeg fik forresten lov til at tage billede af dem, fordi jeg var turist, for det er ellers ikke noget man normalt må.
Vi så forresten i nyhederne om aftenen at de havde fanget 4 unge mænd, som havde snyd for deres værnepligt, så de fik da noget ud af deres arbejde.

Lige to billeder fra hotellet. Man må sige at det er fra den ene yderlighed til den anden.
Men skønt at jeg ikke skulle fryse i løbet af natten. Tilgengæld vågnede jeg ti gange fordi jeg svedte, ikke nemt ;)
Men en rigtig dejlig seng.

Og glæder mig allerede til jeg skal ligge her og boble lidt :)

Alle de gange jeg har booket hotel på denne ferie, har jeg jo booket det allerbilligste jeg har kunnet finde. Men eftersom jeg havde set på nettet at de lovede regn i Istanbul, mens vi skal være her. Ja så orkede virkelig ikke et lille koldt værelse uden ordentlig bad.
Var så heldig at finde et godt tilbud på dette hotelværelse og det er bare lækkert. Desuden ligger det super centralt, det tager kun 10 minutter at gå til mange af de kendteste turistattraktioner her i Istanbul.
Det er nok det mindste hotel jeg nogensinde har boet på, her er nemlig kun 4 værelser :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar