lørdag den 2. november 2013

Ny hårfarve

I dag har vi været en tur inde i Bodrum by. Lige nu bor vi et par kilometer udenfor byen i en lejlighed vi har lejet til en billig penge, men det betyder også at vi ikke kan gå ned i byen længere. Vi skal med Dolmus(minibus) hver gang, det koster heldigvis kun 3 lira(9 dkr) pr. mand og de kommer forbi cirka hver 10. Minut, så det er jo nemt.

Vi skulle ind og have købt flybillet til turen til Adana på Tirsdag. Hvor vi skal besøge hans forældre.
Desuden skulle jeg have købt mig en pyjamas, for Mustafa har sagt at det ikke går an at jeg sover i min top og shorts hjemme hos hans forældre. Derhjemme sover man i lange bukser og bluse. Det er selvfølgelig helt iorden, når det nu er sådan de plejer at gøre. 
Det er jo første gang jeg skal besøge Mustafas familie og se hans barndoms hjem, så jeg har virkelig ingen anelse om hvordan det bliver og hvordan deres hjem ser ud. Men jeg ved i hvert fald at de sidder på gulvet på tæpper og spiser, desuden har de ikke en almindelig toilet, kun sådan et hul i gulvettoilet som man har mange steder her i tyrkiet(frygter virkelig om jeg kan betjene sådan et ;)
Men det jeg så går og spekulerer over nu er, gad vide om de/vi alle sammen sover i samme rum? For hvorfor er det eller så vigtig med en pyjamas? Jeg har da ikke tænkt mig at gå rundt i mit nattøj sammen med familien. Jeg har spurgt Mustafa og han siger godt nok at vi skal sove i vores eget rum, men nu må vi se. Det sker jo engang imellem at vi misforstår hinanden, for hans engelsk er meget dårligt og mit tyrkisk er nærmest ikke eksisterende. Hvordan sovesituationen bliver må tiden vise ;)

Jeg havde også besluttet mig for at få farvet mit hår, da vi alligevel var i Bodrum. For det første så synes jeg det trængte til lidt fornyelse. Jeg er ved at gro langt hår, så det er længe siden jeg sidst blev klippet, så følte mig så ufiks.
Desuden så tiltrækker det lyse hår alt for meget opmærksomhed her i Tyrkiet. Noget jeg virkelig kan mærke nu, hvor turistsæsonen er ved at være slut og vi er begyndt at rejse mere rundt i landet. Så Jeg snakkede med Mustafa om, at jeg havde lyst til at farve det mørkebrunt og han synes heldigvis det var en god ide. Han er også lidt træt at at ALLE glor efter os når vi kommer gående.
Jeg ved godt at folk stadigvæk vil kigge, for øjnene er stadig blå og huden lys. Men jeg synes faktisk det har hjulpet lidt.

Billedet fra frisøren, hvor Mustafa ventede tålmodigt <3 

To efterbilleder (taget med ipaden og i dårlig belysning, så ikke den bedste kvalitet)


Håret ser sort ud på billederne, men i virkeligheden er det mørkebrunt. Men det er blevet meget mørkt, men det gør nu ikke så meget. For solen skal nok gøre sit til at det hurtig lysner igen, så hellere starte ud lidt for mørkt.
Mustafa synes det er vældig flot, for nu lyser mine blå øjne helt op siger han :)
Jeg synes også det er blevet flot, og super blødt tilmed. Desuden føntørrede frisøren det så det både ligner og føles som om jeg er blevet klippet også. (Det skal jeg nok få ødelagt første gang jeg vasker det ;)

Hvad synes i om resultatet?

1 kommentar:

  1. Rigtig fint hår :-)
    Jeg har gjort det modsat og er stoppet med at farve mit hår, efter jeg mødte min tyrkiske kæreste. Jeg sætter pludselig meget mere pris på farven, nu hvor jeg er omgivet af mennesker, der synes, det er så flot med "leverpostejs-hår", fordi de ikke er vant til det ;-)
    Det bliver spændende at høre, om jeres tur til Adana. Jeg er netop vent tilbage til Istanbul efter en forlænget weekend i Adana, da det også er der, min kæreste kommer fra.
    God tur :-)

    SvarSlet