lørdag den 16. november 2013

Tilbage i Adana igen

Igår fløj vi til Adana igen. Væk fra det dårlige vejr og tilbage i varmen. Skønt :)

Turen fra Bodrum til Istanbul var ikke så rar. Der var en del turbulens pga. det dårlige vejr og jeg er altså blevet lidt en kylling med hensyn til at flyve efter min dårlige oplevelse på turen fra Danmark til Tyrkiet.
Det så ikke ud til at påvirke Mustafa særlig meget ;)
Turen fra Istanbul til Adana gik til gengæld helt smertefrit, selvom jeg fik noget ondt i lænden da vi nærmede os slutningen. Jeg er bare ikke god til at sidde ned så længe af gangen :(
Så det to timers bustur til Kadirli var lidt hårde.

Et billede fra luften

Da vi ankom til Kadirli lejede vi en bil igen, men kun for tre dage denne gang, for det er alt for dyrt at leje den i 14 dage.
Men det var rart at have den fra Kadirli, så vi kunne have alt vores bagage med. Desuden handlede vi stort ind på vejen, når nu vi havde bilen. Jeg havde nemlig planlagt at jeg gerne ville lave mad til familien idag, lidt om det i et senere indlæg.

Da vi kom frem stod både Anne og Baba på taget og vinkede til os. Så hyggeligt :)
Selvom vi kun havde været væk i tre dage, så græd Anne af glæde da hun så os. Og vi fik selvfølgelig et hav af kys og kram.

De sidste par gange vi har været ude at handle, har vi hver gang købt lidt forskellig luksus mad(tørrede abrikoser, chokolade osv.) med hjem. For det første er det jo hyggeligt at få lidt godt til aften teen, for detandet er det nok ikke så tit de selv bruger penge på den slags, så jeg synes det er det mindste jeg kan bidrage med, når nu vi får så god mad hver dag.
Jeg spurgte Mustafa og vi ikke skulle købe noget med hjem da vi var ude at handle stort ind. Da jeg har opdaget at især Baba elsker de søde sager. Men det mente han ikke, det måtte være nok med maden vi havde købt.
Da vi så kom hjem med alle vores indkøbsposer og havde efterladt dem i køkkenet for at hente vores bagage. Så luskede Baba ud i køkkenet for at tjekke poserne ud. Så kom han helt slukøret ud, kiggede så forventningsfuldt på mig og sagde tatli?(ord for slik og andre søde sager).
Så skældte jeg også Mustafa ud fordi vi ikke havde købt noget med hjem, men jeg fandt en halvsmeltet  chokoladebar i min taske og så var en glad :)
Senere var vi en tur inde i Kadirli fordi vi skulle hente Tolgahan, så var vi lige et smut forbi kagebutikken og købe nogle af deres vanvittige søde(og i mine øjne uspiselige) kager med hjem. Men familien var lykkelige, der blev nærmest holdt en lille fest :)

Billeder af Anne der har bagt lidt fladbrød inden vi kom :)

Om aftenen kom der to fætre til te og snak. Men da både Mustafa og jeg var trætte efter en dags rejse, så vi listede ind på vores værelse og slappede af med hver vores iPad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar