søndag den 6. oktober 2013

Musik ved havnen/ music by the harbor


Idag da jeg var ude at gå en tur kom jeg forbi en stor scenen ved havnen i Bodrum. Det vidste sig at forskellige unge bands skulle spille i løbet af dagen. Det var vidst en slags talent show eller sådan noget. Jeg blev ikke så længe men jeg nåede at høre et enkelt band. Det lød rigtig godt, de spillede rock med godt gang i.

(Today when I was out for a walk, I passed a big scene at the port of Bodrum. It turned out to be different young bands that were playing during the day. I think it was a kind of talent show or something. I was not long on the harbor, so I only got to hear one band. It sounded really good, they played rock.)





Her til aften er Mustafa som sædvanlig på arbejde, så jeg har spist aftensmad alene igen. Jeg gider ikke sidde ude på restauranterne i byen og spise alene. Så jeg køber næsten altid noget med hjem på hotelværelset. Mit yndlings take away sted i Bodrum er indtil videre: Çılgın Kumrucu. Da laver bare den bedste kyllinge wrap jeg har fået hernede. Mange af de andre steder putter de nemlig persille i, og det er jeg ikke så vild med. Desuden koster den kun 4,5 lira eller 13 dkr, så det er jo ganske billigt. 
Ejeren er også ved at være så vant til jeg kommer, at han spørger mig om jeg skal have tavuk döner döröm, før jeg selv har bestilt. Næsten pinligt ;) 
Det kan selvfølgelig godt blive lidt kedeligt at spise der samme næsten hver dag. Men jeg gider bare ikke gå ud og bruge 20-30 lira på andet mad, når jeg kan få noget som smager super godt til 4,5 lira. Spares hvor der spares kan ;) Desuden skal jeg jo snart til Kos, og så skal jeg jo alligevel til at spise noget andet. 

(This evening is Mustafa as usual at work, so I've eaten dinner alone again. I do not like to sit out in the restaurants in town and eat alone. So I buy almost always something to take home. My favorite takeaway place in Bodrum so far: Cilgin Kumrucu. They make the best chicken wrap I have taste. Many of the other places put parsley in chicken wrap and I'm not so crazy about parsley. Moreover, it costs only 4.5 lira or 13 DKR, so it's quite cheap.
The owner recognizes me now. He asks me whether I shall have tavuk doner Dorom before I even ordered. Almost embarrassing ;)
Of course this can be a little boring to eat the same almost every day. But I just do not want to go out and spend 20-30 lira on other food when I can get something that tastes super good for 4.5 lira. Now I will soon to Kos, and then I try the Greek cuisine.)













2 kommentarer:

  1. Sikke en spændende blog du har Signe :-) Jeg glæder mig til at følge med fremover.
    Mvh. Julie

    SvarSlet
  2. Hej Julie
    Tusind tak for din kommentar. Det er altid rart at vide at der er nogen som læser ens blog :)
    Mvh Signe

    SvarSlet