mandag den 23. september 2013

Så er jeg tilbage i Tyrkiet igen/now I'm back in Turkey again

Igår ankom jeg til Bodrum igen, efter noget af en skrækkelig tur i flyveren.
Jeg er normalt ikke bange for at flyve, jeg tænker slet ikke over det når vi er oppe i luften. Men jeg må indrømme at jeg ikke er så vild med at lande og lette. For det første giver det tryk i ørene, som er rigtig ubehageligt, desuden føler jeg også at det er under især landingen at tingene kan gå galt.
Det fly jeg havde booket fra Billund til Milas havde en mellem landing i Ålborg lufthavn. Så det betød at vi skulle lande 2 gange i løbet af turen derned.
I Ålborg gik det fint, ingen problemer der. Selvom motorerne larmede rigtig meget da han skulle bremse. Men måske det er normalt, jeg har aldrig hørt det før, men jeg har heller aldrig siddet på række 13 før.
Det skal lige siges at det er et tyrkisk lavpris flyselskab, så alting virker noget slidt og som noget der kan falde fra hinanden hvert øjeblik.
Da vi begyndte nedstigningen til Milas var der utrolig meget turbulens, men det har jeg prøvet før. Tror det skyldes de omkringliggende bjerge.
Men så begyndte vi at tabe højde, på den der måde, hvor man kan mærke flyveren bare falder ned. Det rystede meget, motoren lavede mærkelige lyde. Det føltes som om piloten skiftevis bremsede og speedede op. Det hele tog meget lang tid. Folk begyndte at blive urolige og sagde alt mulig uhyggeligt.
Men det mest skræmmende var, at den stewardesse, jeg kunne se fra min plads så meget bange ud. Hun lignede også en som slet ikke kunne forstå hvad der foregik.
Da der kun var tyrkisk personale på flyet, kunne man heller ikke lige spørger hvad der foregik.
Det var en frygtelig tur og jeg var så bange at tårerne trillede med af mine kinder. Men heldigvis kom vi da levende ned, men piloten han fik ingen klapsalver efter den landing.
Godt der er længe til jeg skal flyve igen ;)

Da vi havde fået vores bagage var der transfer til Diamond of Bodrum. Det havde jeg bestilt med hjemmefra, selvom jeg ikke skulle bo på det hotel denne gang. Men får nok ikke billigere kørelejlighed til Bodrum, det kostede kun 100 kr.
Efter aflæsning gik jeg hen og tjekkede ind på det hotel jeg har booket indtil den 4. Oktober. Kavala studio hedder det.
Jeg har boet der en gang før, og jeg synes det er rigtig fint, når man tænker på det kun er et 1 stjernet hotel. Det kostede også kun 1200 kr for 14 overnatninger incl. Morgen mad. Så det kan vidst ikke findes billigere.
Det er selvfølge på ingen måde luksus, men sengen er udemærket, værelset er ikke så stort men fint nok, og der er et badeværelse med alt man har brug for.
Denne gang har jeg også fået et værelse på 1. Etage, hvilket er meget bedre end det værelse jeg havde i kælderen sidst.
Manden i receptionen er rigtig flink, han kunne godt huske jeg havde været her før. Derfor fik jeg et godt værelse sagde han :)

(Yesterday I arrived to Bodrum, after a terrible flight.
I'm usually not afraid of flying, I do not think about it when we're up in the air. But I must admit that I am not so crazy about landing and take off. Firstly, the pressure in the ears, which is really uncomfortable, also I feel that it is especially landing that things can go wrong.
The flight I had booked from Billund to Milas had an extra landing at Aalborg Airport. So we should land 2 times during the trip down there.
In Aalborg the landing went fine, no problems there. Although the engines were very noisy when he had to brake. But maybe it's normal, I've never heard it before, but I've never sat on row 13 before.
It must be said that it is a Turkish low-cost airline company, everything seems old and looks like something that could fall apart at any moment.
When we began the descent to Milas there was a lot turbulence, but I have tried that before. I think it is because of the surrounding mountains.
But then we began to lose altitude, on the way where you can feel the plane just falls down. It shook a lot, the engine made strange noises. It felt as if the pilot alternately slowed and speeded up. It all took a very long time. People began to be troubled, saying creepy things.
But the most frightening was that the stewardess, I could see from my seat look so scared. She also looked like someone who did not understand what was happening.
Since there was only Turkish staff on the plane, you could not ask what was going on.
It was a terrible trip and I was so scared that tears rolled down my cheeks. But luckily we came down alive, but the pilot he got no applause after landing.
Thank God there is a long time for me to fly again ;)

When we had our luggage then there was transfer to the hotel Diamond of Bodrum. I had ordered the transfer from home, although I would not stay at the hotel this time. But it only cost 100 kr, and I think it was cheap.
After arriving at the Diamond of Bodrum, I went and check in at the hotel I've booked until 4 October. Kavala studio.
I have stayed there once before and I think it's really great when you consider it is a 1 star hotel. It cost also only 1.200 Danish kroner(161€ or 217 US$) for 14 nights incl. Breakfast. I do not think you can find a cheaper hotel in Bodrum.
It is of course not a luxury hotel, but the bed is fine, the room is not so big but nice, and there is a bathroom with everything you need.
This time I also got a room on the 1st Floor, which is much better than the room I had in the basement last.
The man at the front desk is really nice, he could remember I had been here before. Therefore I got a good room he said :)



















Deres morgenmad var virkelig god. Det er ikke til at fatte at man kan få et værelse i 14 natter inklusiv morgenmad til 2 mennesker for kun 1200 danske kroner.

(Their breakfast was really good. It is not to understand that you can get a room for 14 nights including breakfast for 2 people for only 1.200 Danish kroner.)



Og her er et billede af en lille bitte kattekilling som bor uden for hotellet. Tror den må være syg, for den har altid lukket øjne også når den tumler omkring.
Jeg har lyst til at ae den, men tør ikke, hvis nu den fejler noget.

(And here is a picture of a tiny kitten who live outside the hotel. Think it must be sick, because it has always closed eyes even when running around.
I want to play with it, but dare not, if it is sick.)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar