torsdag den 26. september 2013

Gåtur langs havnen/Walk along the harbor

Mustafa arbejder jo rigtig meget for tiden. Fra klokken 7-15 og igen fra 18-23. Så jeg tilbringer en del tid alene. Og for at undgå at jeg bliver alt for inaktiv og kun bruger mit tid på Ipaden og slikke sol, har jeg besluttet at jeg hver dag skal gå mindst en rigtig lang tur, samt svømme i poolen, så længe vandet stadig er varmt.
Idag gik jeg en tur ud på den anden side af havnen. Det er første gang jeg har været så langt ude. Der var rigtig flot og utrolig mange smukke både(som jeg glemte at tage billeder af ups). Da jeg gik hjem kom jeg forbi en masse smukke mosaik "krukker". Det er nærmest en slags kar de bygger omkring mange af deres træer hernede. Desuden er rigtig mange af deres træer malet hvide den første meter op af stammen. Det er noget de gør for at beskytte mod termitter.

(Mustafa working a lot of hours right now. Beginning at 7-15 and again from 18-23. So I spend a lot of time alone. And to avoid that I am being too inactive and only spend my time on the iPad and sunbathing, I have decided that every day I have to go at least one long walk and swim in the pool, as long as the water is still hot.
Today I went for a walk on the other side of the harbor. This is the first time I've been so far away. There was really nice and so many beautiful boats (which I forgot to take pictures of ups). When I went home I passed a lot of beautiful mosaic "jars". It is almost a kind of small walls they build around many of their trees down here. Moreover, many of their trees are painted white the first meter of the trunk. It's something they do to protect against termites.)











































Ingen kommentarer:

Send en kommentar